TEAM SCHWEIZERBAGERIET
Følg også Team Schweizerbageriet på www.bikersteam.dk

Tilbage i 2010 konstaterede jeg under alkoholpåvirkning overfor Søren Haulrik, at jeg naturligvis ikke havde nogen problemer med at cykle 100 km i et stræk.
På den måde blev kimen således lagt til at jeg måtte i gang med de strabadser der følger når man vil cykle 100 km. Og dette uanfægtet at jeg ikke havde nogen cykel, bortset fra en 3-gears citybike af ældre dato. Sådan startede altså min introduktion til cykelmotion.

Den 10. marts 2011 fik jeg så købt en racercykel, så jeg kunne leve op til mine løfter overfor Søren Haulrik.

Jeg var heldig at finde en cykel på dba.dk, som jeg købte til 3200,- kroner inkl. cykelsko og ekstra flaskeholder.
Cyklen var en hvid Nishiki Finisher med Shimano SORA gear, og som angiveligt kun skulle have kørt 20 km (!).
Jeg vurderede at cyklen passede godt til mig indtil jeg fandt ud af om det nu også er mig at sidde på sådan en hård sadel og "blæse" gennem landskabet. Nu må vi se.

26.maj 2011.

Dagen er kommet hvor der skal cykles 100 km på Team Schweizerbageriet, og jeg var jo ikke i tvivl om at jeg ikke havde fået "nok kilometer i benene" da jeg indtil den 28.maj kun havde cyklet 188 km. Så det var med en anelse nervøsitet jeg kiggede frem mod dagen - især i bevidstheden om at de andre stort set alle var i skarp træning.
Vi skulle starte fra Violvej kl. 08:30, så jeg besluttede mig for at starte ud her fra Elev kl. 07.00 for at blive varmet lidt op og få rullet nogle kilometer - så var jeg da igang hvis jeg ikke kunne følge med de andre. Jeg kom ud af fjerene og var klar klokken lidt i 06:00. Afsted gik det op til Elev og ud mod Lisbjerg ad Koldkilde og lige som jeg kørte ind i skoven havde jeg punktering :-(. Lort (!). For ikke at sidde der i skoven i skovskider stilling og lappe dæk for første gang, jeg havde naturligvis lappegrej med mig, valgte jeg dog at gå de ca. 1,5 km hjem for at skifte slange. Sådan noget tog sin tid og da jeg var færdig kom jeg på cyklen og cyklede de 8 km ned til Violvej - uden at jeg således havde fået kørt nogle kilometer ind.
Præcis kl. 08:30 drog vi afsted ud på ruten mod Mols, og jeg fulgte godt med de andre lige indtil vi kom til sommerhusområdet ved Skæring Strand - ENDNU EN PUNKTERING.
Jeg havde heldigvis stadig en slange tilbage i tasken, og den fik jeg så skiftet med hjælp fra Lars. Men min selvtillid var nedbrudt og da vi kom til Frugthaven i Løgten vinkede jeg farvel til de andre og vendte cyklen mod Vorre og hjemad mod Elev.

36 km blev det til på denne dag og jeg behøver vel næppe oplyse at det første jeg gjorde mandag morgen var at bestille 2 nye Schwalbe Durano dæk......

Efter at have stillet cyklen kørte jeg til Mols for at finde de andre, og måske tage et par billeder af cykelholdet. Jeg fandt dem også på et tidspunkt, men feltet var blevet sprængt. Første mand som var blevet sat var Michal O som jeg jeg samlede op ude ved Knebel, og efterfølgende blev Kenneth samlet op i Ugelbølle.

20.august 2011.

Endnu et forsøg på at ramme de 100 km og ruten var den samme som i foråret. HH og jeg var gået "kolde" i Skødstrup og havde forventet at de øvrige var fortsat - Teamchef Søren kender ingen nåde, men ude ved Frugthaven i Løgten ventede de på os. Iøvrigt sammen med Dorte, Michala, Maiken og Melani som stod og hilste på "onkel" med flag og hurraråb.
Ved Løgten Strandgård vinkede HH og jeg farvel til de øvrige og kørte videre i vores eget tempo. Vi nåede ud til Egens krydset efter Nappedam før vi vendte om. På tilbagevejen måtte jeg holde hvil i Ugelbølle og HH kørte videre i sit eget tempo. Jeg kom på cyklen igen og rullede i adstadigt tempo tilbage til Violvej. Med turen fra Elev til Violvej blev det til ca. 65 km denne dag.
Om aftenen blev der så gillet på Violvej for hele holdet med koner og kærester.

Resultat 2011 = 324 km.

2 0 1 2.

4.februar 2012.

Sæsonstart hos Rita & Lars med lækkert morgenbord; - naturligvis fra holdets hovedsponsor Schweizerbageriet, M.P. Bruuns Gade, 8000 Aarhus C.
Til sæsonstarten var der 14 personer der var mødt op og der var et enkelt afbud, således at Team Schweizerbageriet i 2012 vil bestå af 15 personer.
Efter morgenbordet og lidt informationer fra Teamchef Søren var det tid til at prøve tøj. Jeg startede med den største størrelse og selvtilliden fik et hak opad da jeg erfarede at den størrelse var for stor. Og også i cykelshorts kunne jeg gå et par størrelser ned end det forventede. Så en rigtig god dag på det område.

De tilmeldte deltagere havde delt sig op i 2 grupper; Gruppe 1 som vil køre træningsture på 60 - 80 km med en gennemsnitsfart på 26 - 30 km/t, og Gruppe 2 som vil køre træningsture på 50 km med en gennemsnitsfart på 20 - 25 km/t.
Der vil være træning hver lørdag kl. 08:30 med start fra Violvej i Risskov, og træningen starter når verliget i starten af marts forhåbentlig er bedre.
Datoen blev også fundet til årets første 100 km på jernhesten, og datoen blev fastlagt til lørdag den 26.maj.

18.februar 2012.

Træningsstart på sæsonen blev en tur fra Violvej til Rønde t/r.

29.februar 2012.

Team Schweizerbageriet på besøg hos Bikebuster i Aarhus.

17. marts 2012.

Træningstur med forhindringer.

26.maj 2012.

100 km tur ud i det blå......
Tja... det blev så ikke til noget fordi vi Gitte og jeg blev inviteret til sølvbryllup i Sønderjylland denne dag.

15. september 2012.

Så blev det igen tid til at prøve på at gennemføre et 100 km løb på Team Schweizerbageriet. Trods modvind, trætte ben og ondt i rø... lykkedes det trods alle odds at gennemføre mit første 100 km løb på Team Schweizerbageriet. Med turen fra Elev til starten på Violvej blev det til i alt 113 km denne dag.

Om aftenen var der sæsonafslutning og hyggeligt samvær hos teamchefen.

Resultat 2012 = 1236 km.

2 0 1 3.

Så er mailen fra vores - med egne ord, selvbestaltede teamchef Søren Haulrik dukket op og der er indkaldt til sæsonstart lørdag den 26. januar kl. 08:30 hos Rita & Lars.
Der er som tidligere en lagt en fast hånd fra vores teamchef, og jeg har valgt at melde mig til den gruppe 1½ som skal køre med en gennemsnitsfart på +25 km/t.
Allerede nu inden sæsonstarten er jeg begyndt på min grundtræning, som indtil videre består af tid på Gittes Crosstrainer, og indtil videre har jeg på månedens første 20 dage tabt 4,7 kg. Så er jeg da i gang......

17. januar 2013.

Sæsonen 2013 er skudt i gang med købet af en ny cykel.
Det har længe været mit ønske at få en ny cykel, og så bruge den "gamle" Nishiki til vintertræning og måske på en hometrainer - hvis jeg altså får mig taget sammen til at anskaffe mig sådan en.
Men valget af cykel er faldet på et tilbud på en BMW M3 racercykel som BMW Danmark har kørt kampagne på hen over vinteren. Jeg har ikke fundet ud af hvor cyklen er produceret, men det er en carbon cykel udstyret med Shimano Ultegra 6700, og mon BMW vil lægge navn til et discount mærke? - næppe.
Samtidig forlyder det at Lars Haulrik fra holdet har købt en lignende cykel til sin datter, og når Lars gør det er jeg overbevist om at cyklen er OK.